zondag 11 juni 2017

Heerlijke zondag, in alle rust, rustig genieten

Wat was deze zondag heerlijk :)


We hadden geen verplichtingen en zoals ik gister schreef had ik me verheugd op een dagje in de tuin met een boek. En dat is gelukt! :)
Heerlijk was het in de tuin, in de ochtend heerlijk ontbijten in alle rust. En zo lang mogelijk in de schaduw van onze tuin vertoefd en ook later verplaatste ik steeds weer mijn stoel naar de schaduw. Ondertussen snoepte ik de besjes van de aalbessenstruik. Heerlijk zuur en behalve de vogels is er hier in huis niemand die ze lust. Ik wel, heerlijk zijn ze. Mooie grote rode besjes. Wat een feest! Ook de aardbeien rijpen goed en die lusten ze hier wel. Ze verdwenen als sneeuw voor de zon, ik had geen tijd voor een foto.

's Middags bakten frikadellen op de mini-BBQ. Niet zo gezond maar best lekker voor een keer. En later bakten we op dezelfde BBQ een glutenvrije diepvriespizza. Dat ging prima, op onze pizzasteen die we eigenlijk nooit eerder hebben gebruikt. Het was een beetje een gepruts. Moet het vuur eronder branden, of juist niet? De steen moet opwarmen, dus we hebben hem met hout opgestookt en een vuurvaste glazen deksel over de pizza gelegd en dat was maar goed want het rookte een beetje. Gelukkig smaakte  het heerlijk!

Toch begon het tegen het einde van de middag nog wat te regenen, niet erg, wel fijn juist want de hitte vind ik niet zo fijn. Onder het afdak hebben we heerlijk gezeten met een boekje en een kopje koffie, heerlijk in de wind. Super genieten!

Nu is de dag bijna ten einde. Ik heb nog wat houtblokken op het vuur gelegd, dadelijk nog heel even buiten zitten en dan hup naar bed. Morgen is het weer een drukke dag. Zoonlief gaat weer naar school en ik heb een dagje in de tuin gepland. Oh en ook moet ik dringend weer sla oogsten ;)
Het gaat maar door allemaal. Leuk!
Fijne zondagavond.