maandag 8 mei 2017

Wat eten we vandaag? Simpele verrassingsstamppot met vega schnitsel


Die vraag krijg ik regelmatig, elke dag eigenlijk... Mam, wat eten we vandaag? Ik denk dat iedere moeder dit wel herkent.
Vandaag was het een beetje een gekke stamppot. Het heeft geen naam voor zover ik weet.
We hebben het gedoopt tot 'voorjaarsstamppot'.

Er ging in: aardappels, pastinaak 4 stuks, 5 stengels bleekselderij uit de voorraad, 6 wortels uit de voorraad, stukjes kaas, 2 knoflookteentjes en dat was het.
Ik heb gewoon alles gekookt ook de knoflook.
Ik had de groente wat klein gesneden zodat het halverwege de kooktijd van de aardappels erbij kon. Toen alles gaar was, de pan afgieten en even goed er door stampen, zodat de meeste groente geplet is. Keertje doorroeren en de mini kaasblokjes toevoegen en nog eens stampen en roeren en .... Klaar!
Ik deed er geen melk door, want het was al best smeuïg. Ik serveerde er een vegetarische schnitzel bij en een beetje jus, gewoon uit een zakje dit keer. En we vonden het allemaal erg lekker. Zelfs zoonlief die normaal gesproken niet erg staat te juichen voor stamppot vond dit erg lekker.
Fris en allerlei verschillende smaakjes. Voor herhaling vatbaar :) En heel simpel