dinsdag 9 mei 2017

10.000 stappen per dag

Ik las ergens dat het heel gezond is, om dagelijks 10.000 stappen te zetten.
Wij hebben een hond en ik loop toch zeker een rondje of 4 en soms 5 met hem, dus ik ging er vanuit  dat ik dat gemakkelijk haalde. Maar het knaagde en ik dacht ja, ik kan wel denken dat ik veel loop, maar of ik die 10.000 stappen ook daadwerkelijk haal is natuurlijk alleen maar te meten, anders kan ik het ook niet zeker weten, want: meten is weten :)
Dus installeerde ik een stappenteller op mijn oude telefoon. Dat was al een prestatie op zich, maar leverde geen stappen op. Zo handig ben ik ermee ;)
De telefoon moet vervolgens de hele dag in de achterzak van je broek, en dat is een probleem, want om de haverklap ben ik het ding weer kwijt. Dan ligt ie hier, dan weer daar en dan baal ik, want ondertussen dat de telefoon niet meet, beweeg ik wel. Nou ja, kwestie van wennen ga ik vanuit.

Het resultaat:
dag 1: 9.140 stappen
dag 2: 9.271 stappen
dag 3: 11.592 stappen
dag 4: 10.995 stappen
dag 5:10.652 stappen
dag 6: tot nu toe 11.647 stappen en het is nu 18.20uur.

De conclusie is dat ik op dag 1 en 2 dacht dat ik het gemakkelijk haalde en dat bleek dus niet te kloppen. Ik haalde het bijna.
Nu las ik in datzelfde artikel dat om af te vallen 12000-15000stappen nodig zijn per dag..... pff dus een tandje erbij. De wandelrondjes heb ik wat vergroot en nu hoop ik dat ik dit vol kan houden en ook de hond :)