maandag 13 maart 2017

Tuinplantjes verhuizen naar de koude kas en boodschappen

Wat was het prachtig weer gister!
We zijn de hele dag buiten bezig geweest.
De rucolaplantjes die ik binnen had voorgezaaid verhuisden naar de koude kas, en ook de spitskoolplantjes gingen mee. De moestuinbakken vullen zich langzaam maar zeker en daarin zal ik deze week de uitjes planten. Ook ben ik bezig met het bed voor de aardappels. Die moeten ook de grond in. Ik graaf een geultje en leg het zand aan de rand. Dan hoef ik tzt als ik de ruggen moet aanleggen niet te gaan denken, goh waar zal ik dat zand dan eens vandaan halen... ;) Dat gebeurd echt serieus elk jaar, haha. Echt iets voor mij, dus ik dacht nu slim te zijn, maar of dat het meest slimme idee is, ik zie het vanzelf. Zo doe ik al jaren mijn moestuin. Ik doe gewoon maar wat ik denk dat goed is, natuurlijk lees ik boeken en natuurlijk wil ik het zo goed mogelijk doen, maar ja ik ben soms over enthousiast en dan hou ik me niet meer aan mijn tuinplan.... En staan er opeens erwtjes naast de aardappels om er 's avonds achter te komen dat het plan er toch echt anders uitzag. Ach ja, of dat nu zo erg is?

Het is weer maandag en dus haalde in vanochtend weer bij de winkel de benodigde spulletjes om deze week weer iets lekkers op tafel te kunnen zetten.
Vorige week kookte ik 2 dagen voor 2 dagen, dat vroor ik in en dat scheelt deze week aanzienlijk in de boodschappen. Dat is fijn, want manlief is jarig deze week en dus moeten er traktaties voor het werk komen enz enz enz.

Wat ik kocht buiten de traktatie voor het werk was dit:
Fruit:
(We kochten gister alvast appels en mineola's)
Kiwi 500 gr
Meloen

Voor de voorraad:
Bouillonblokjes 3 doosjes
Tortilla chips (verjaardag)
Afbakbroodjes (verjaardag)
Roomboter (verjaardag om te bakken)
Thee
Ontbijtkoek
Wraps
Ranja
Bleekmiddel
Aardappels
Uien
Jus d'orange (verjaardag)

Broodbeleg:
Kipfilet
Gebraden gehakt

Zuivel:
Karnemelk

Diepvries:
sperzieboontjes
erwtjes

Totaal was ik hiervoor € 27.61 kwijt en dat is fijn omdat we zaterdag voor de verjaardag uit eten willen en er natuurlijk ook nog een cadeau gekocht moet worden.

Met de boodschappen van deze week maak ik: 
ma: pasta met overgebleven pastasaus van vorige week
di: hutspot met uien en wortels van vorige week en rookworst uit de voorraad
wo: wraps van overgebleven chili con carne voor de vulling (had ik ingevroren) met een half zakje oude kaas (ook over van vorige week)
do: nasi zelf gemaakt, met half bekertje satésaus (uit de voorraad) en doosje diepvriesboontjes
vr: groentesoep uit de vriezer met afbakbroodjes en kruidenboter wat nog in de koelkast staat.
za: uit eten
zo: zelfgemaakte pizza, zelf deeg maken en topping van tomatenpastasaus uit de voorraadkast met mozzarella (koelkast) en verse tomaatjes die zijn er ook nog.

Van de boodschappen hou ik dan ook weer erwtjes over en aardappels maar dat is altijd fijn om in huis te hebben. De jus d'orange zal ook voldoende zijn voor een aantal weken. De karnemelk heb ik gekocht zodat ik een kruidkoek kan bakken. Als ik er aan denk zal ik een foto maken. De yoghurt van vorige week is nog niet op, dus dat kunnen we deze week nog als ontbijt of een keer als toetje nemen. We eten niet vaak een toetje, maar soms is het best lekker.