dinsdag 14 februari 2017

Hoe gaat het met de zaadjes?

Ik had de afgelopen tijd wat nieuws uitgeprobeerd.
Ik las op de site van Diana's mooie moestuin, de deno-methode. Kortgezegd komt het er op neer dat je de zaadjes, in dit geval paprika-zaadjes, in een nat/vochtig koffiefilter doet en ze op een lichte plek wegzet totdat er 2 blaadjes aankomen.
Nou dat is gelukt, alleen de foto nog niet, na ruim 2 weken dat ze nu onderweg zijn, hebben 2 zaadjes de benodigde 2 kiemblaadjes gekregen en de rest heeft alleen nog staartjes (worteltje) dus die moeten nog even wachten voordat ze in het potje met zand kunnen.

Maar ik heb wel wat foto's even snel met de mobiel gemaakt, want de camera, of beter gezegd, camera's kan ik nog steeds niet vinden.... raar.
Maar dat zal wel goed komen, als de griep weer vertrekt zal het geheugen (lees vergiet ;)) het ook wel weer doen.

Hieronder wat plaatjes (met excuus voor de kwaliteit, mijn iPhone maakt niet van die mooie plaatjes meer, wegens ouderdom) van de overige plantjes in wording:
De foto hierboven: kapucijners, ze komen al mooi op. Ze staan in een lichte, maar frisse ruimte, meestal rond de 15 graden.
Deze foto, de spitskool plantjes. Nou een paar hangen wel op half 7, zie ik maar er zitten ook een paar goeie bij, maar ik ben bang dat het veel te vroeg voor ze is, en of ze dadelijk al naar buiten kunnen...? Ik ben er bang voor. Ik wilde ze voorlopig in de koude kas buiten zetten, als ze iets groter er steviger zijn. Hoop dat het lukt.
Deze lange bak is gevuld met rucola (hoop dat ik dit goed schrijf)zaadjes. En die staan er best mooi bij, vind ik.
En dit zijn de doperwten. Gezellig naast de sla (rucola).