maandag 13 februari 2017

Griep en klusjes in huis


Ik ben geveld door een griepje.
Koude rillingen, dan weer warm, dan koud en met regelmaat lijkt het alsof er een leger mieren over mijn rug van onder naar boven wandelt….. Je kent het wel. Verder keelpijn, spierpijn en hoesten. Dus de laatste dagen lig ik vooral op de bank. Het is namelijk niet zo erg dat je in bed moet gaan liggen, dus klungel ik maar wat rond. Tussendoor probeer ik zo her en der en zo goed en zo kwaad als het gaat de klusjes in huis te doen. Even een wasje in de wasmachine, even op de bank uitrusten. Even de was ophangen, en dan weer op de bank. Elke ochtend zet ik een grote thermoskan thee, dan hoef ik niet meer dan nodig rond te wandelen en spoelt de boel goed door. Ik probeer zeker 2 van die kannen leeg te drinken en dat gaat goed. Thee met een beetje honing verzacht beter dan welk middeltje ook. En het is lekker warm, ook niet verkeerd, als ik de rillingen weer overal heb.
Vandaag klungelde ik al iets optimistischer door het huis. Ik deed 1 wasmachine, 1 volle wasmachine opgehangen en de droge was opgevouwen en in de wasmand gedaan om naar boven mee te nemen als ik daar toch al moet zijn. Die staat in de hal, dan kan die wasmand, meteen mee naar boven. Extra daarvoor gaan lopen doe ik nu maar even niet. Dan blijf ik hier aan het lopen en krijg ik nog geen rust. Ik denk altijd dat met rust de verkoudheid of griep het snelst weer overgaat en bij algehele malaise helpt natuurlijk paracetamol ook erg goed. 
Terug naar wat ik deed vandaag, ik dwaal een beetje af geloof ik.
Wat ik deed, de opgekomen zaadjes met water gesproeid, de kippen heb ik verzorgt en eten gegeven en de hond kreeg een iets kortere wandeling als normaal. Normaal wandelen we zeker een half uur, maar nu lukt dat gewoon niet. Vind ie niet erg, hij mag lekker rondhobbelen in huis en ook buiten, zo krijgt hij zijn beweging ook wel. Voor een keer is dat niet zo erg en het is maar een klein hondje.
De woonkamer en keuken kreeg een poetsbeurtje met een nat sopje, ik maakte een soepje van broccoli en bloemkool en bouillon, ui en knoflook. Die eten we vanavond met een broodje en het restje kruidenboter wat er nog staat. Na die poetsactie was ik wel weer moe en opeens sliep ik. Uiteraard moest ik ook nog iets eten, maar zin daarin heb ik niet. Maar ja, zonder eten wordt het ook niks, dus toch maar 2 beschuitjes gegeten en een glaasje jus d’orange en een kiwi, voor de Vitamine C J. Om 14.00uur moest ik alweer in de startblokken om mijn zoon van school te halen. Gelukkig is hij nog niet ziek. Hij kroop thuis gezellig even tegen me aan en zei mama, zullen we dadelijk even een potje knikkeren, dan kan je gewoon op de grond zitten. Ik schrok en zei, weet je wel hoe koud het is, je kan nu echt nog niet op de stoep zitten, buiten…. Hij zei: nee, mamma, binnen. Ik heb een knikkerpotje, dan kunnen we fijn binnen, want ik weet jij bent ziek. Das toch veel gezelliger dan op de bank liggen. En ja, zeg daar dan maar eens nee tegen ;)
Nu moet ik morgen nog eens even op zoek, naar de fotocamera. Ik had er 2 en denk maar niet dat ik er ook maar 1 vinden kan... Tja, morgen in de ochtend zal ik eens speuren. Want zo'n dagje ziet er met foto's toch opeens een stuk leuker uit.