maandag 23 januari 2017

Maandag

Daar is ie weer, maandag.
Wat doen we vandaag?
Mijn dag begon om 6.15 uur. Nog even de wekker uitgedrukt, snoezen en om 6.30uur er dan toch echt eruit. Man ging de hond uitlaten.
Ik kleedde me aan, spoorde zoon aan om zich aan te kleden en op naar de keuken!
Koffie gezet, ontbijttafel gedekt, thee gezet voor zoon.
Gezellig samen een boterhammetje gegeten en zoon maakte zijn trommeltje ook klaar voor in de lunchpauze op school. Ik schilde nog een peertje voor hem en ook dat ging mee in zijn tas, voorzien van een koelelement. Dan blijf het lekker fris.
Zoon wilde nog even samen de topo doornemen voor school en ook zijn presentatie. Hij mag een presentatie doen, over een artikel uit de krant. Erg leuk!
Om 8 uur de auto schoongemaakt en om 8.15 uur heb ik mijn zoon naar school gebracht. Ik moest zelf nog even naar de apotheek. Dat kon mooi in 1 ritje. Daarna toog ik snel naar huis. Mijn werk wachtte. Ik werk vanuit huis. Dat is op zich erg handig. Ik slingerde de computer aan en deed 2uur wat ik moest doen. Daarna was ik zo koud geworden dat ik eerst een kopje groentesoep nam. Heerlijk! En qua calorieën niet veel.
Daarna liet ik de hond uit en wat was het koud.... Brrr ik miste het zonnetje van gister.
Het is een grijze maandagochtend.
Maar goed. Niks aan te doen.
Daarna het kippenwater even verfrist en broodkruimels in de vogelhuisjes gelegd. De badkamer even schoongemaakt en daarna de benedenverdieping gestofzuigd en daarna heb ik alles gedweild. Zo, dat ziet er weer fris uit :) dat was ook erg nodig, want hondje had alles ondergestempeld met z'n zwarte vieze pootjes.
Nu geniet ik even van een kopje koffie in de tijd dat de vloer droogt en dan wacht er nog de was. Die moet opgevouwen worden. Ik had zaterdag 5 volle wasmachines aangezet en opgehangen (overal in huis ;)) en dat is mooi droog geworden en mag dadelijk opgevouwen en opgeruimd worden.
Wat zal dat een ruimte geven;)
Ik ga maar snel weer aan de slag want helaas zijn de kabouters op vakantie ofzo... Ik heb ze al lang niet gezien;)
Altijd fijn om de week opgeruimd te beginnen. Dus ik ga even gasgeven en hopelijk heb ik voor vanavond weer een beetje de boel aan kant.

Fijne maandag!