vrijdag 18 november 2016

Ziekenhuis- en moestuindag

Gister was een rare dag.
De hond is weer opgeknapt, en is weer ontzettend druk;) dus dat zit wel weer goed. Gelukkig!
Maar gister moesten we met zoonlief voor een controle naar het UMC radboud.
Niets ernstigs, dus de weg er heen was niet vervelend.
We reden via Berg en Dal en genoten van de mooie kleuren onderweg. Wat is de herfst toch mooi!
Daar aangekomen was het gelukkig erg gezellig in de wachtkamer.
Er waren 2 clini clowns die fleuren de boel daar flink op en maken het wachten wat gemakkelijker.
Wat een kunst is dat! Mooi hoor en ontzettend knap.
Na afloop liepen we terug door de lange gangen van het ziekenhuis.
Op naar het restaurant!
Daar genoten we van een lekker kopje koffie en voor zoon cola, dat mag hij anders nooit dus dat was een flinke traktatie. De terugweg reden we weer door het mooie bos en langs de mooi gekleurde bomen, wat een mooie rit was dat.
Maar van zo'n dagje ziekenhuis wordt ik toch nooit zo vrolijk.
Beetje ontregeld ofzo, dus eind van de middag ging ik nog even de tuin in.
Even wroeten in de tuin geeft rust en maakt weer een beetje vrolijk. Althans zo werkt dat bij mij.
Ik ruimde de kas op, ontdeed het van onkruid en legde er een laagje blaadjes op zodat de aarde tot rust kan komen en voedingsstoffen terug de grond in kunnen trekken. Ik zag alleen dat het plastic van mijn kas uit elkaar aan het vallen is. Er vallen gaten in. Dus dat betekent dat ik moet kijken of ik het nog kan repareren of anders een nieuwe kas (alleen het plastic) moet bestellen.
Daar moet ik even over nadenken.
Geen idee nog wat ik daarmee zal doen. Verder was de opruimactie wel leuk want ik vond nog een paar uien. En ook nog droogbonen, omdat ik de stokken opruimde. Ik word daar altijd een beetje weemoedig van, het is klaar! Het seizoen is voorbij, net als de koeien die op stal gaan, gaat mijn moestuin ook in ruste. Rest mij alleen nog het onkruid te verwijderen en blaadjes en mest toevoegen omdat we in het voorjaar weer kunnen starten. Dus nog genoeg te doen ;)