maandag 7 november 2016

Het eindresultaat, eindelijk dan toch

Het eindresultaat wilde maar niet op het blog.
Gek hoor.
Nee zo gek was dat niet.
Ik was weer eens veel te druk en verloor mezelf in allerlei werkzaamheden die hier op een dag voorbij komen. Handig was dat niet. Ik had voor de zomervakantie de slag juist net zo fijn te pakken en sinds de vakantie lijk ik met van alles achter de feiten aan te lopen. Niet fijn. Dus stukje bij beetje letterlijk de draad weer oppakken. Zelf een sjaal haken ipv kopen. Zelf koekjes bakken ipv kopen. Zelf broodbakken etc. Gewoon basisproducten kopen in de winkel en dan de rest gewoon zelf doen. Dat werkte voor de vakantie ook, dus langzaam maar zeker begin ik weer uit mijn oude patroon te geraken en lijk het als of we weer controle krijgen over de was bijvoorbeeld en de strijk.... en... en.. en.. Steeds maar weer kleine klusjes doen en zeker niet langer als een uur achtereen. Dat lijkt toch het beste, zoals vroeger iemand al eens tegen mij zei: rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En dat is inderdaad veel beter dan opeens aan een grote klus beginnen en je eind van de dag te realiseren dat je verder nog niets gedaan hebt in huis... en ik dan zo moe ben dat er de volgende dag niet veel meer uit mijn handen komt. Niet handig, maar al doende leert men en soms val je terug. Zoals ik gemerkt heb.


Maar de taart/cake was enorm geslaagd!
De vorm had ik geleend bij de bakwinkel en het voetbalstadion kon opgebouwd worden, zoals je kon zien in de vorige blog.
Ik heb de tribunes gevuld met minimarshmallow die je kan kopen, maar knippen kan ook. Die plakte ik vast met suikerglazuur. Op de hoeken zette ik voetbal-kaarsjes en nog wat gezellige prikkers rondom. Over de randen heb ik  suikerglazuur (poedersuiker met een paar druppels water) liep lopen. Om het geheel af te maken had ik kleine voetballertjes en een scheidsrechter in het veld gezet. Omdat het niet allemaal paste heb ik de meeste spelers buiten het stadion moeten plaatsen ;) maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn zoon was er enorm blij mee en bovenal lustte hij de taart ook nog eens. Iedereen blij! En in no-time was ie op ;) Hoera!!