maandag 7 november 2016

Een herfst/kerstjurk in wording

Ik kocht een blad omdat ik eigenlijk stiekum te lui was om zelf een patroon te tekenen.
Kon ook niet, want op mijn tekentafel lijkt wel een bom ontploft.
Er liggen stoffen en patronen en hoesjes om de patronen in op te bergen. Teveel om op te noemen.
Maar dat zorgde er dus voor dat ik geen zin had zelf een patroon te tekenen, want dan zou ik immers eerst op moeten ruimen en als ik nu een jurkje wil naaien..... tja dan zwicht deze dame dus voor een blad en downloadde daarbij een patroon van het gewenste jurkje en zie daar het begin.
Nu de mouwen er nog in, en de onderzoom. Het halsbeleg zit er al in, maar voor de mouwen daarvoor moet ik echt even rustig de tijd nemen.
Anders zit het zo scheef erin en dat wil ik echt niet.
Patroon niet zelf tekenen alla.... maar scheve mouwen erin... Nee dat wil niet :)

Het stofje is een panel of paneel. Het is in elk geval een tafereeltje van een paar zwarte zwanen in de nacht in een meer met aan beide zijkanten bomen, de maan en bovenaan vliegen een paar blauwe vogels, het lijken wel vlaamse gaaien, maar of het dat zijn? Geen idee. De schouderpartij en de onderkant van de jurk zijn voorzien van sterren, zoals in een mooie zomernacht.