dinsdag 28 juni 2016

Een nieuw project, Singo Sato



Het inspireerde mij enorm, ik zag een boek van Singo Sato. Het is een Japanse ontwerper die hele mooie dingen kan met coupeverwerking. Normaal gesproken heb je altijd een coupenaadje in de zij aan de zijkant van de buste en in de taille, maar hoe hij het verwerkt is het opeens heel anders en alle coupenaadjes verdwijnen. Hoe heerlijk is dat. En vooral hoe MOOI is dat?!
Het is even wat extra werk, maar ik vind het geweldig!

Dus melde ik me weinig meer op dit blog, en ging aan de slag.
Ik tekende eerst het grond patroon op mijn eigen maten.
Daarna naaide ik dit met een test stofje in elkaar.
Daarop werd de lijn uitgezet en het paslijfje weer uit elkaar gehaald en op stof gelegd.
Ik stikte dit weer aan elkaar en zie daar, een hele grappige vorm en geen coupenaden meer :) en het grappige is, je kan het bijna niet zien op de foto, dat het een stof is met lijntjes, en die lijntjes gaan dus draaien en komen vervolgens scheef weer aan elkaar. Heel leuk!
Nu lubbert hij ietsje aan de hals als je dat zo op de pop ziet hangen, maar even kijken wat er gebeurd als ik het aanheb. Ik ben wat scheef... misschien net aan de goede kant :)
Het is een erg leuke manier van werken en verwerken.
Ik wordt er bijzonder blij van.
En dat is heel fijn in mijn geval.
Die boost had ik nu net even nodig, heerlijk ik heb weer zin om dingen te maken. Ik was het echt even helemaal kwijt. Ook het examen heb ik aan me voorbij laten gaan. Soms lukt het me niet om de zin en de draad weer op te pakken, en dit keer duurde het lang. Maar voorzichtig aan krijg ik weer zin om dingen te maken en ik hoop dat dit een blijvende boost is.