donderdag 19 mei 2016

Roze biaisband en soepjurk ;)



Dit band heb ik ook gekocht in het winkeltje, want dat heb ik nodig om mijn soepjurk ;) annex kaftan, of hoe dat mag heten, af te maken. Heerlijk als het heel warm weer is. Dan schiet je er in de ochtend zo in. Het is mega-wijd en dus knelt het nergens en omdat het een heel dun stofje is, dus heerlijk koel. Heerlijk voor thuis. Niet voor op de fiets ofzo, want het stofje is zo dun dat het licht doorschijnt.

De warme dagen in de zomer..... Ik kijk nooit echt uit naar die hele warme dagen, boven de 25 graden functioneer ik niet echt fijn. Maar dit jaar dacht ik dat het beter was om me hierop maar gewoon goed voor te bereiden. Met deze hele dunne stof heb ik het idee dat het gaat lukken. De jurk verdient geen schoonheidsprijs. Het is gewoon een kimonogrondvorm die ik getekend heb, maar simpel en koel is het zeker en daar gaat het om ;)


Nu alleen nog even afmaken ;).
Het biaisband komt in de hals als afwerking en ook aan de mouwen en heel misschien aan de splitjes in de zijnaad van de jurk. Dit biaisband werkt lekker snel. Even heb ik nog getwijfeld of ik niet beter een beleg in vorm kon maken voor de hals, dit om te ver uithangen te voorkomen als je bukt, maar ik weet het nog niet. Het beleg ligt geknipt en wel klaar, dus ik kan het er zo inzetten.... Even nog een nachtje over slapen. Wie weet..?