woensdag 11 mei 2016

Courgette ramp... of een pleister op de wond

Dit zijn 1x courgette, en de rest is augurk van de moestuintjes. Geen idee wat ik daarmee ga doen, maar gewoon ff afwachten.. of ze ook daadwerkelijk augurkjes krijgen en dan maar even op internet rondkijken en/of rondvragen.
Maar er gebeurde een ramp, althans zo leek het:
De courgette plant knakte..... Help dacht ik en nu... het is mijn enige gewone courgette en gewone courgette vind ik ook zo lekker in veel gerechtjes, ik wilde hem niet missen...... Maar ja geknakt...
ik wist niets beters te verzinnen dan een pleister te plakken op het geknakte stuk. Ik wilde eigenlijk plakband, maar nergens te vinden.... Stokje ernaast.... ook niet te vinden.... wat dan? Pleister dus, met de beschrijving hoe dat ging en dan te bedenken dat dat natuurlijk gebeurde op maandagochtend om 8uur, als zoonlief net naar school moet en als geen zin heeft, enz enz enz. Maar de pleister lijkt gek genoeg te werken. De plant staat er nog altijd fris en fruitig bij... ongelooflijk...
Wat een pleister al niet kan doen...
Ik hoop dat de feestvreugde van blijvende aard is ;)