vrijdag 15 april 2016

Colbert, het vervolg



Het colbert vordert, nog niet echt gestaag, maar toch begint het einde in zicht te komen.
Inmiddels is het linnen zoals je ziet op de onderkant van de rever gepikeerd (met kleine steekjes vastgezet op de onderstof, zonder dat je dat kan zien als je de rever omhoog zou zetten). Dat was een klus. De zakken zitten er ook in met een kraakhelder wit stofje. Nu moeten de knoopsgaten er op dezelfde manier nog ingezet worden. De kraag is zoals duidelijk op de foto te zien, een teststofje om te kijken of de kraag niet te groot of te klein of te wijd is. Ik heb het iets aangepast, op les, en nu is het jasje passend voor degene waar ik het jasje voor maak. Nu kan ik weer verder met knoopsgaten maken, kraag maken en ook voorzien van linnen, linnen stukjes onderin het colbert, zodat het mooi strak hangt. De mouwen zitten er nog geregen in, maar die kunnen er nu ook ingezet worden. Etc. etc. etc. Wordt vervolgt.

Mijn paspop is wat te dik voor dit jasje, want de pasdame is een stukje smaller, vandaar dat de colbert niet helemaal lekker op de foto staat, maar als het af is, hoop ik beter foto's te kunnen posten ;)