donderdag 3 maart 2016

Wat ik deed deze maandag

De dag begon weer vroeg 6.15uur ging mijn wekker, maar het daadwerkelijke opstaan heb ik tot 6.30uur gerekt ;)
Samen hebben we ontbeten en de ontbijtboel weer opgeruimd, er werden snel haren gekamd en in de gel gezet, tanden gepoetst en gezichten gewassen. Klaar om naar school te gaan! Ook zette ik nog snel even een wasmachine aan, want er was weer voldoende om de wasmachine te vullen.
Het had hier gevroren, maar het was fijn droog, dus op de fiets gingen we naar school.
Het is toch al snel een km of 2-3, maar dat is wel fijn zo 's ochtends vroeg, vind ik en het stelt ook niks voor dat kippe-eindje.
Terug gekomen, om 8.30uur, heb ik de hond aangelijnd en zijn we samen gaan wandelen langs de beek. Na 45 minuten waren we thuis weer terug en had de hond een mooi rondje gedaan en ik ook;)
Ik zal eens foto's maken onderweg. Het is zo mooi om daar te wandelen, zo in de vroege ochtend.

De bedden moesten ook nog snel worden afgehaald voordat ik naar de tandarts zou gaan. en gesorteerd en hup, de wasmachine in. Koffie? Geen tijd voor. Snel nog een keer tanden poetsen en gaan, althans dat was het idee. Opeens ging de deurbel en er stond een mevrouw die de jas van haar dochter gerepareerd wilde hebben. De rits was stuk gegaan. Prima!

En toen snel in de auto naar de tandarts, want die is in een dorp verderop.
Onderweg bleek de weg nog afgezet en moest ik opeens een onbekend stuk industrie terrein over.
Gelukkig herkende ik snel weer waar ik was en kon ik zo naar de tandarts rijden.
Ik was gelukkig nog op tijd, zelfs 5 minuten te vroeg.
Mijn tanden zijn weer keurig schoongemaakt en gepolijst en ik kan er weer een half jaartje tegen.
Thuisgekomen was het alweer 11.15uur en dus heb ik snel de tafel gedekt, brood uit de vriezer gehaald en de wasmachine uitgepakt en de was opgehangen. Alle prullenbakken geleegd en al het  beddengoed gesorteerd en weer in de wasmachine gedaan. Daarna heb ik weer de hond aangelijnd en  liepen we een rondje van ca. 20 minuten en onderweg fietste onze zoon ons achterop. Hij mag tegenwoordig zelf naar huis fietsen, en dat is natuurlijk vreselijk Cool ! ;)
En zo vloog er eerste helft van de dag alweer voorbij.
De rest van de maandag was gevuld met allerhande huishoudelijke klusjes, niet iets waar ik blij van wordt, maar als het gedaan is toch ook weer wel.

Ook gaf ik me voor het werk op voor een cursus, want ach een mens is nooit te oud om te leren. Ben benieuwd. Ik kijk er erg naar uit.