zaterdag 12 maart 2016

Pasen, voor iedereen!

Ik heb het hier op mijn blog al wel eens vaker gehad over de mijmeringen van Annemiek van Deursen die ik bijna dagelijks lees. Soms zoek ik iets op, soms maak ik het receptje en het is altijd leuk! Annemiek zet zich in voor de mensen die het echt minder goed hebben. Zij die niet bij de voedselbank terecht kunnen of op de wachtlijst staan, helpt ze daar waar ze kan. Niet voor niets, iedereen moet iets terug doen. Een tijd lang heeft ze mij, als een moeder zich over haar kindertjes ontfermt, geholpen met bezuinigen, consuminderen en stond ze mij met raad en daad ter zijde. Echt heel fijn!
Nu Pasen er al snel weer aankomt en de planten uit onze tuin gerooid..... Heb ik gedacht dat de takken van de kronkelhazelaar, die we hadden gesnoeid vlak voordat de oude en veel te grote plant eruit ging, voor ons alleen veel te veel zouden zijn. Dus ik deed ze in een doos, met wat andere eetbare en niet eetbare dingetjes, waarvan ik hoop dat iemand er blij mee is, en ik verzond het naar het Consuminderhuis. Nu maar afwachten, of ze er iets mee kunnen. Ik hoop dat straks de takken in menig huis de boel een beetje kunnen opvrolijken. En zo kan ik ook weer iets terugdoen, voor al het advies wat ik kreeg.
Voor wie ook de mijmeringen en tips van Annemiek ook wil lezen? In mijn lijst met blogs die ik volg staat de link.