woensdag 3 februari 2016

Moestuinvirus ;)

Komt het van de zon?
Komt het van de dagen die lengen?
Ik weet het niet, maar na vanochtend lekker in de tuin bezig geweest te zijn, had ik zo'n zin om iets te zaaien.

Ik zag dat bij Annemiek de tomaatjes alweer voor gezaaid kunnen worden. Zie Annemieks mijmeringen in de bloglijst hiernaast.
Ik heb haar voorbeeld gevolgd.
De tomaten zijn gezaaid :) en de bak staat nu op de vensterbank in de woonkamer.
Erg warm stoken wij het huis niet, tenzij de houtkachel aanstaat, maar voor een paar uurtjes heeft dat geen zin. Dat doen we alleen als we ook echt de hele avond thuis zijn. Normaal gesproken is het rond 15-18 graden in huis. Als het gezaaide goed straks kleine plantjes zijn gaan ze naar boven, naar de slaapkamer waar niet gestookt wordt en het coole en stevige tomatenplantjes kunnen gaan worden. Wordt vervolgd.
 
 
En dan de zaden. Ja die had ik natuurlijk al gesorteerd en wel moeten hebben klaarliggen. Maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Geen probleem. Mijn zoon heeft vanmiddag een vriendje te spelen en terwijl zij gezellig spelen, zaai ik en sorteer ik mijn moestuinzaadjes.
Ik had de tomatenzaadjes zo gevonden en ook de rijsdoperwt staat al gezaaid en wel in de vensterbank. Nu de peultjes nog even zoeken en de rest even keurig sorteren, zodat ik straks kan vinden wat ik nodig heb als ik ook echt buiten aan de gang kan.
Als ik de berg zo zie, denk ik niet dat ik zaden tekort kom.
Misschien binnenkort maar eens ruilen. Dat is ook een idee...