maandag 15 februari 2016

Gewoon, gewoon

Het is weer voorbij.
De vakantie.
Heerlijk was het. Beetje klungelen, gezellig theedrinken, logeerpartijtje, spelletjes doen en als afsluiter zijn we gisteren naar de bioscoop gegaan. De race naar de maan. Erg leuk!
Ter afsluiting aten we patatjes. Dat hoort er hier zo bij. We vieren als het vakantie is, maar we sluiten het ook altijd feestelijk af. Ook de maaltijden. En och zo af en toe een paar patatjes, kan vast geen kwaad.

Vandaag was het weer orde van de dag.
06.15uur ging mijn wekker, nog even blijven liggen... ok
06.30uur nu echt allemaal opgestaan en aangekleed.
voor 07.00uur zaten we met z'n allen aan het ontbijt. Dat doen we altijd, vakantie of niet, we eten altijd samen en altijd aan een gedekte tafel. Vind ik gezellig en belangrijk. En zo ging er bij ons allen al kletsend een boterhammetje naar binnen  met een kop thee. De ontbijttafel had ik de vorige avond al gedekt, zo hoefde ik alleen nog even de boter en jam uit de koelkast te pakken. Dat ging lekker snel.
Ook werd de hond uitgelaten, ontbijttafel afgeruimd, haren gekamd, snoeten gewassen en schoenen en tassen en handschoenen opgezocht. De trommel werd weer gevuld met een geschilde appel met druppeltjes citroen en ook een beker ranja ging mee in de tas van onze zoon, net als de luizenzak. Hij heeft voor school nog even gelezen en ik heb de krant gelezen. Man was al om 7.20uur de deur uit naar zijn werk. En zo was alles weer heel snel gewoon, gewoon. Om 8.00uur bracht ik mijn zoon naar school en om 8.15uur liep ik met de hond mijn rondje van ca. 20minuten.

Ook had ik boodschappen besteld bij de plaatselijke super. Ze bezorgen boven de EUR 50euro zonder extra kosten. Heel fijn. Het is 1 is wat goedkoper, het ander ietsje duurder, maar onder aan de streep zal het niet veel uitmaken en het scheelt mij tijd en gesjouw. Dus blij dat ik was toen de boodschappen bezorgd werden. Het was bij elkaar EUR108,80. En dat is voor de hele maand, met verse groente voor de eerste week. Ik moet dus soms wel iets bijhalen zoals groente en fruit en al wat ik vergeten ben, maar dat kan ik dan zo even op de fiets halen. Ik probeer geen andere dingen te halen. Dan probeer ik het gemis door iets anders wat wel in huis is op te vangen of gewoon weg te laten. Het scheelt in tijd maar ook in geld heb ik gemerkt. Als ik door de winkel loop neem je ongemerkt toch meer mee wat niet op het lijstje staat dan dat je denkt. Het bevalt goed. Die maandboodschappen, al moet je dan hier thuis ook wel eens nee zeggen. Nee, het is op. Nog even een week of soms 2 weken wachten, dan besteld mamma het weer. Want ik bestel de 15e van de maand. En ik probeer me daar strak aan te houden. Zo zitten we wel eens zonder een bepaald broodbeleg of sapje of kaas, maar wat is daar erg aan? Dan eet je ook weer eens iets anders. Bijvoorbeeld jam of smeerkaas. Het verlangen naar, de blijdschap als het er weer is. Kleine geluksmomentjes die had ik anders mijn zoon en onszelf afgepakt als ik alles maar altijd in huis heb. Zo leer ik ook weer. Dus de maandbestelling blijft en de dagelijkse gang naar school en het vroege opstaan ook. Het is allemaal weer gewoon gewoon. En ook dat is eigenlijk best fijn.