dinsdag 2 februari 2016

Colbert is klaar!



Het colbert waar ik voor de coupeuse-opleiding mee aan het werk was is eindelijk klaar!
Hoera!
Hierboven zie je hoe ik nog met het binnenwerk bezig ben om dat er met de hand in te zetten. Als versteviging gebruiken we een linnen dat gemaakt is van paardenhaar. Heel stevig maar erg arbeidsintensief omdat het met naald en draad erin gezet moet worden. Maar ja, dat hoort bij de opleiding, dus doen we dat.
 
Dat heeft dan ook flink geduurd. Ik had mijn stof niet handig gekocht. Dikke geweven draden. Dat als je er in knipt en iets trekt, alleen nog pluis in je handen over hebt, maar geen stof om te dragen. Het kostte dus heel wat frustratie-momentjes. Momentjes van: ik doe het in de zak en weg ermee! Maar op les kreeg ik toch steeds weer goede moed om verder te gaan. En met een lange adem en heel veel geduld is het colbertje nu af! Helemaal! Niet nog een draadje hier of daar, nee.... Gewoon klaar!


Hoe heerlijk is dat!
Ik ga van mijn avond genieten, onder het genot van een kop thee en een nieuw colbert dat ik begonnen ben. Deze is voor de pasdame, en is van groene stof, hopelijk een wat gemakkelijker stofje. Dus ik ga weer aan de slag, maar deze gaat in mijn kast en kan ik dragen. Ik ben er erg blij mee en ook best een beetje trots :)