dinsdag 8 december 2015

Kerstster, zelf maken

 
Een kerstster maken lijkt moeilijk, dat dacht ik ook.
Tot mijn zoon thuiskwam van school en het mij leerde.
Geweldig, want een verlichte kerstster heb ik alleen in de woonkamer, nu kunnen we ze overal maken.
Ik dacht ik maak er meteen even een tutorial van, dan kan iedereen die dat wil ervan genieten:
 
Neem een vierkant papiertje, vouwblaadje of gewoon een A4-tje vierkant knippen kan ook.
Vouw deze met de punten op elkaar





 
Vouw nu de linker en de rechter punt op elkaar.


zorg ervoor dat de opening aan de rechterkant zit en knip in rechtsonder schuin naar boven. Zorg dat je een strook knipt, die overal even breed is, ongeveer. 

 En op dezelfde afstand knip je het blaadje in totaal 4x in.



 Vouw open en leg het voor je neer met de punt naar boven

 pak vervolgens de buitenste stroken vast en lijm deze vast met iets lijm op de punt
 Draai het geheel om, en pak nu de volgende stroken vast. Lijm vast op de punt.
 Keer weer om en pak de volgende stroken vast en lijm vast en ga zo door met keren en vastlijmen tot je in het midden bent. Ook dat vierkantje plak je vast. En als het goed is heb je dan dit:
Doe dit nog 5x zodat je totaal 6 punten krijgt. Niet deze per 3 aan elkaar. En daarna niet je de 2 3-punters aan elkaar zodat je 1 ster hebt met 6 punten.
Klaar!

Je kunt ze in elke gewenste kleur maken of in regenboog kleur, net wat je leuk vind. Voor kerst maak ik er nog een voor in de woonkamer, gewoon met 6 witte A4-tjes. 
Leuk om te maken en echt niet moeilijk.
Veel plezier!