vrijdag 13 november 2015

Weekmenu voor volgende week

Dit is ons weekmenu voor komende week. Die maak ik altijd op vrijdag of zaterdag of zondag, net hoe het uitkomt, maar dan kan ik handiger boodschappen doen. Vind ik fijn.

Maandag: zelfgemaakte uiensoep met oud brood met wat geraspte kaas bovenop.
Dinsdag: pasta met pompoen tomatensaus, uit de vriezer met wat evt oud brood wat ik dan even in de oven leg om hard te worden en bestrijken met pesto als het brood is afgekoeld.
Woensdag: zelfgemaakte bloemkoolsoep zonder vermicelli
Donderdag: gebakken aardappels met vissticks of visfilet en doperwten
Vrijdag: quinoasalade met doperwten en komkommer en paprika en ui en gehakt 
Zaterdag: preisoep met aardappel 
Zondag: huisgemaakte pizza met alle restjes groente daarop

Ik zie dat ik best veel soepen heb staan, maar dat vinden we eigenlijk allemaal erg lekker en het is ook best gezond volgens mij. En heel duur is het nu ook weer niet. En als je er restjes pasta of rijst of quinoa in doet is het een goed maaltijdsoepje geworden. 
Reden dat ik vaak soep maak is ook en vooral doordat ik kijk naar de weersverwachting. En op die van volgende week zie ik veel regen staan. En wat is er dan lekkerder dan als je door en door nat bent geregend om dan met een droge warme joggingbroek en lekkere kop soep op de bank te ploffen.. Daar wordt ik blij van, want de regen en ik zijn niet zulke goede maatjes, ik vind het niks. Brrr, ik wordt er koud van en altijd een beetje treurig. Een kom soep is dan zo hartverwarmend... Laat die regen maar komen ;) en wat er overblijft verdwijnt in de vriezer voor als ik een keer snel snel snel moet eten koken, dan pak ik 's avonds het restje soep uit de vriezer en leg het in de koelkast en daar ontdooit het tot ik het nodig heb. En dan kunnen we binnen het kwartier: aan tafel! :) oh en de uiensoep, dat is het verzoek van zoonlief, want dat vind hij zo lekker en hij vraagt er al weken om wanneer ik dat weer eens ga maken. Vandaar :) u vraagt wij draaien, nou ja, soms dan. Kan niet altijd natuurlijk.