vrijdag 13 november 2015

Wat eten we?


Ik schreef al eerder de dure maand komt eraan. Dus ik moet besparen om voor december geld over te houden voor wat kleine cadeautjes en ook voor de voorraad aan te vullen zodat ik in december de winkel niet in hoef. Dat zou heerlijk zijn. 
En wat eet je dan in zo'n maand voor de dure maand?

Deze week: 
Maandag:zelfgemaakte pizza met restje sla van het weekend. De pizza belegt met tomatensaus en kaas en bol goedkope mozzarella.
Dinsdag: pasta met pastasaus uit de vriezer en basilicum uit de tuinpot en rucola, moest ook op.
Woensdag: boontjes uit de vriezer, gehakt uit de vriezer en aardappeltjes uit de tuin.
Donderdag: pasta met alle restjes groente uit de koelkast 
Vrijdag: (vandaag) Chili con carne uit de vriezer met een beetje geraspte kaas uit de kaasdoos uit de vriezer (van alle restjes/kontjes kaas die overblijven)
Zaterdag: pannenkoeken want de kippen leggen nog steeds flink eieren. 
Zondag: courgettesoep (courgette van de tuin) of preisoep of beide (dan doe ik 1 weer in de vriezer) met broodjes (zelfgebakken).

Nu vind ik dit lijstje nog steeds erg luxe. 
Maar de pizza zelfgemaakt kost een fractie van een gekochte, want met een pak bloem wat ca €0,50 kost maak je toch al snel 2 flinke pizza's. Wij gebruiken 500gram voor ons 3-en en maken daar ook 2 pizza's uit. 
De Chili valt ook onder luxe in mijn beleving, dus ja, we kunnen nog flink terugschroeven de komende weken. Het komt allemaal ten goede aan de kerst, kerstcadeautjes en de bevoorrading van houdbare producten en dat is een dijk van een motivatie, voor mij.