maandag 23 november 2015

De eerste koude ochtend in november

Het is zover, de eerste nachtvorst is een feit.
Wel lekker eigenlijk, zo net voor Sinterklaas.
Het hoort toch een beetje bij de tijd van het jaar en ik kan er nu wel van genieten.
Vanochtend rond 7uur liep ik met de hond, het eerste rondje. De meeste huizen zijn dan nog donker en de straten verlicht door de lantaarns. De straten waren gestrooid en ook het fietspad. Fijn! Dat scheelt weer wat ongelukken. Daar liepen we gezellig te keuvelen, ik tegen de hond die natuurlijk niets terugzegt, maar gezellig is het wel. De wolken die uit je mond komen. Grappig!

Het nadeel is dat natuurlijk ook de auto bevroren is. Maar in het kader van de bezuiniging staat natuurlijk ook de auto zoveel mogelijk stil. Ook vanochtend. Om 8uur gingen mijn zoon en ik met de winterjas en handschoenen aan op de fiets naar school. Ik had een boodschappen tas mee, want op maandagochtend doe ik altijd de grote boodschappen. Tijdens de wandeling vanochtend had ik me al bedacht dat niet de auto zou pakken, en zeker geen zin had om te wachten tot de auto ontdooit zou zijn, want dan ligt mijn hele planning in de soep. Ik had bedacht toch echt maar met de fiets te gaan en dan maar hopen dat ik alles op de fiets meekrijg. Dus toen zoon op school was aangekomen en nog even een kus en een zwaai en toen op het fietsje naar de super. J. was al open en ik haalde daar een paar dingetjes die de A. niet heeft. Intussen was de A. ook geopend en daar ging ik, tellend omdat ik bij de kassa niet voor verrassingen wil komen te staan en denkend hoe ik dat allemaal in vredesnaam in mijn fietstassen ging krijgen. Ik had een flinke boodschappen tas mee en die had ik eigenlijk alleen maar voor wat goente nodig. Verder paste het eigenlijk prima in mijn fietstassen. Ongelooflijk eigenlijk hoeveel daar inpast ;) dus in het vervolg ga ik niet meer met de auto maar gewoon op de fiets. Grote tas mee, voor de zekerheid. Het gaat prima, zo voor ons 3-en.
Ook de kosten vielen mee €32,07. En daar zat ook voorraad toiletpapier, keukenpapier voor ongelukjes pup, en roomboter enzo bij. Zo bouw ik mijn voorraadje zodat ik in december de winkels links kan laten liggen en tijd heb om lekker naar het bos te gaan, te wandelen, naar kerststalletjes te kijken en de tradities in ere te houden.