dinsdag 25 augustus 2015

De 2e schooldag

We dachten, we gaan fijn fietsen.
Het waaide maar het weer zag er vriendelijk uit.
Ik had op internet gekeken maar het zou een droge ochtend worden.
Dus wij keurig op tijd naar school.
Bij thuiskomst wachtte daar de was. Die hoefde allen maar even opgehangen te worden en daarna aan de slag in de speelhal.
Al het speelgoed lag weer op de plek maar na de vakantie waarin op diverse hoekjes al even niet meer was geweest met de stofzuiger, dacht ik nu is mijn kans.
Alles gestofzuigd, spinnen gevangen en de pelletkachel ook maar even schoongemaakt.
Je weet tenslotte maar nooit wanneer het buiten weer frisjes wordt. Dan is het fijn als het kacheltje aankan.  Het is er inmiddels weer netjes. Fijn!
Ook moest er een warme maaltijd komen, want vanavond gaat zoon naar voetbaltraining en dan is er geen tijd voor n warme maaltijd. Erg fijn lijkt het me ook niet, met net een warme maaltijd achter de kiezen om dan te moeten rennen en voetballen. Dus vanavond doen we een broodje.
De warme maaltijd werd pasta.
De tuin gaf me courgette en tomaat in overvloed, dus ja dan is de keuze voor pasta snel gemaakt.
Een ui erbij uit de voorraad en wat kruiden en al snel stond er een flinke pan pastasaus te pruttelen.
Teveel voor 1x, maar dat geeft niets, de rest gaat de vriezer in. Handig voor als ik een keer snel eten moet koken.
Toen de saus klaar was, was het alweer tijd om mijn zoon van school te halen. Dus hup, op het fietsje.
Maar het duurde en duurde en ja als laatste kwam hij uit school en toen duurde het niet lang... We zaten goed en wel op de fiets of het begon te regenen. Niet een beetje, nee... Heel hard...! Na een paar tellen waren wij verandert is een stel verzopen katten die doorweekt op de fiets zaten. Wat hebben we gelachen! Echt! Het was ook zo komisch. We waren nat tot op het ondergoed. Thuis gekomen hebben we snel droge kleren aangetrokken en  deden we ons tegoed aan een lekker bordje pasta.
Het lijkt wel herfst, en dat op de 2e schooldag.