maandag 6 juli 2015

Gestoken

Zaterdagavond tijdens een gezellig tuinfeest ben ik gestoken.
Wat voor n beest het was?
Dat is me niet duidelijk.
Dat het een insect was, dat was meteen duidelijk.
Ik kreeg meteen erge jeuk en een flinke bult. De volgende ochtend was die jeuk en bult er nog.
Op zich niet erg.
Maar in de loop van de dag werd mijn kuit waar ik op 3 plaatsen gestoken was, dik, nog dikker en nog dikker! En wat een pijn! Onbeschrijfelijk. En dat voor een insectenbeet. Niet grappig meer.
Ik heb de plekken alsnog uitgezogen met zo'n apparaatje en gekoeld met natte lappen en paracetamol tegen de pijn genomen. Want ja, je probeert op zo'n moment alles wat je maar kan bedenken.
De nacht was niet fijn, het been werd steeds stijver en pijnlijker wat ik er ook op smeerde, niets hielp. Het opstaan was ook niet grappig, op het moment dat ik het been uit mijn bed zwier, begon de boel te steken en prikken en kloppen.... Pffff wat een gedoe!
Vanochtend ben ik daarom om 8uur direct doorgereden naar de huisarts. Hij keek ernaar, voelde.... Auww!! En ik kreeg tabletten en een hormoonzalf mee. Dat moet de oplossing zijn. Daarnaast is rust voorgeschreven en de benen hoog. Omdat ik ook op mijn andere voet tussen de tenen gestoken ben en ook die is al flink dik aan het worden.
Dus ja, rust.....! Tja, dat is lastig, maar ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Vanavond heeft mijn zoon namelijk een uitvoering, het voorprogramma voor de musical en zijn optreden wil ik toch niet missen. Ik hoop dat als ik vandaag goed rust, dat ik dan vanavond gewoon mee kan. Dat zou fijn zijn. Er moeten echter ook nog 20cakejes gebakken gaan worden. Ik ga er even over nadenken hoe ik dat het handigst kan aanpakken, zonder te lang op mijn benen te moeten staan. Anders maar gewoon naar de winkel. T is niet anders.