dinsdag 7 juli 2015

Een dag van rust en vakantiegevoel

De musical gisteravond was erg leuk.
Mijn been vond t minder en mijn enkel was nog dikker geworden van het vocht dan het al was.
Thuis heb ik meteen mijn been weer gekoeld. Ik wissel de koelelementen en icepacks af zodat steeds als er 1 ontdooit is, ik deze direct weer in de vriezer kan doen en er een bevroren exemplaar uit kan halen. Ik heb er 3 en dat gaat goed. Ik heb er ijsklontzakjes bijgedaan omdat ik die heel mooi om mijn enkel kan binden met een theedoek. Dat kun je rond buigen. Het ijs niet direct op de huid, maar een laagje van de theedoek er tussen.
Zo gaat het prima.

Ik doe de hele dag echt rustig aan, want donderdag hebben we een afspraak en dan moet ik weer goed kunnen lopen. Dus de hele dag rustig aan. Ik heb een deel van de dag lezend in bed doorgebracht en het gaat al goed vooruit.
De komende dagen als het weer wat minder warm is hoop ik dat het vocht langzaam uit mijn enkels zal gaan. Maar al zittend kan ik toch nog best wat doen. Ik heb van alles en nog wat gedaan, zoals een standaard vakantie-inpaklijst maken, dat is altijd handig. En ook ging de was gewoon door. Al strompelend heb ik de was opgehangen en later heb ik op de stoel met t been hoog, de was gevouwen en de pastasalade voor morgen al zittend gemaakt. Die staat al in de koelkast gemengd met wat vleeswaren en rode pesto, dan kunnen de smaakjes al lekker even intrekken.. Morgen alleen even komkommer en tomaten erdoor en wat sla en misschien een eitje erdoor. Of wat tonijn. Morgen maar even kijken waar we zin in hebben.
Ook deed ik een spelletje met mijn zoon die lekker vroeg thuis was in verband met het tropenrooster dat ze op school deze week nog hanteren. Gezellig, met een glaasje drinken met wat lekkers voor ons allebei. Fijn een potje Jeu de Barricade. Een erg leuk spel. De middag vloog voorbij en zo kunnen we al een beetje aan het vakantiegevoel wennen. Vrijdag krijgt hij vakantie. Hij heeft er zin in en ook ik kijk er erg naar uit. Het is zo gezellig. En ik hoef niet telkens op de klok te kijken of te haasten. Elke dag iets gezelligs samen doen. Even weer alle tijd voor elkaar. Heerlijk!
De vlag gaat uit vrijdag :)