zaterdag 18 juli 2015

De eerste week, in Katwijk aan Zee

Het zit er al weer op, de eerste vakantieweek.
Wat gaat dat snel!
De vrijdag dat onze zoon vakantie kreeg, zijn we direct vertrokken voor een weekje strand en zee.
De eerste dagen ook zon, daarna niet en zelfs regen hebben we gehad. Dat mocht de pret niet drukken.
We hebben van alles gedaan en kwamen zelfs dagen tekort... ;)
De dagen werden gevuld met: het Omniversum, de Haagse markt (wat is het daar goedkoop!) en nog wat andere dingen. Ondanks het weer hebben we genoten van een week rust en we zijn echt goed tot rust gekomen.
Wat waren we daar aan toe.
Maar ook hebben we nog een aantal prachtige stranddagen gehad. Waarin we in de zee zwommen en sprongen over de golven, genoten van de ondergaande zon.
En oh, wat hadden we dat nodig....
De afgelopen tijd was er natuurlijk veel gebeurd, de zwangerschap, de afbreking, de sterilisatie en ik had ook nog op de valreep voor de vakantie, mijn ontslag ingediend omdat ik op mijn werk na mijn terugkomst na alle emoties merkte dat ik niet meer welkom was. Samenwerken bleek onmogelijk en ook pestgedrag bleef niet uit. Dat was emotioneel zo zwaar. Daar was ik nog niet klaar voor, mijn reserves zijn op.
Ik heb toen resoluut besloten voor mezelf te kiezen en mijn werk neer te leggen en dus heb ik mijn ontslag ingediend. Het is heel jammer, want het werk deed ik erg graag. Ik begrijp het nog altijd niet, maar dat zal waarschijnlijk wel altijd een raadsel blijven. Ik hoop dat er in de toekomst iets anders op mijn pad komt wat nog leuker is. Maar voor nu, rust! En vooral dingen doen waar ik blij van wordt.
Dus ja, de vakantie was meer dan welkom en die was echt super leuk en fijn en de week vloog voorbij. We hadden geen van allen zin om naar huis te gaan. Dat hebben we nog even uitgesteld door in Scheveningen nog even bij de Italiaan te eten en nog een keer naar de Haagse markt en tegen 3uur gingen we toch echt terug naar huis. Thuis was het ook wel weer heerlijk. Wat een ruimte ;) dan is zo'n strandhuisje toch maar klein, ondanks dat alles wat je nodig hebt erin zit. Heerlijk weer mijn eigen bed en onze zoon kan weer fijn voetballen in het gras.
Gisteravond toen we nog even buiten zaten, en genoten van de rust en een zacht muziekje op de achtergrond, mistten we gewoon het zand onder de voeten en in huis, en het ruisen van de zee.
Dat hoort bij het strandhuisje. Jammer, geen zand meer tussen mijn tenen, geen ruisende zee, misschien volgend jaar weer....