dinsdag 14 april 2015

Zaterdagavond

Zaterdagavond had ik zin om iets te maken. Een cake, nee, opeens dacht ik een lekker toetje dat is ook wel weer eens lekker. Wij doen dat niet altijd, meestal niet eigenlijk. Dus zo af en toe een lekker zelfgemaakt toetje vinden we wel lekker. Onze zoon zweert bij Danoon of kwark, maar wij kunnen we genieten van een lekker ouderwetse custard. Nu maak ik deze custard altijd een beetje anders dan op het pak staat. Als ik het volgens de beschrijving op de verpakking maak, dan vinden wij het te dik en te zoet. Daarom voeg ik  ca. 20 gram minder suiker toe en ca. 15 gr. minder custardpoeder, dan krijg je meer een vla dikte. Dat vinden we lekkerder, maar ieder zijn ding. Zo werd het custardvla. We hebben er heerlijk van gesmuld op zondag na de warme maaltijd. Echt een traktatie. Lekker met een scheutje vruchtenlimonade of jam. Net wat je lekker vind.