zaterdag 4 april 2015

Wat eten we met Pasen?


Het wordt Runderrollade.
Ik kan nu natuurlijk niet naar de supermarkt, en eerlijk gezegd wilde ik dat ook niet.
Het is er nu voor de Pasen zo druk, en met 2 benen die nog niet zoveel willen en een buik die bij een beetje inspanning flink protesteert, ben ik mijn diepvries ingedoken om te zien wat er nog in huis was. Ik vind daar verborgen onder de doperwten een runderrollade, die nog over was van het kerstpakket. Zie daar mijn kerst.... oh nee, Paasmenu. Ook vond ik nog wat zelfgemaakt Paasbrood met spijs (lees: kerstbrood) en zie daar ook nog iets extra´s bij de koffie. Even oppiepen in de oven... Altijd lekker!
Vandaag had ik de rollade aangebraden en toen hij gaar was alle touwen verwijderd en de rollade keurig in plakjes gesneden. In dezelfde pan een jus gemaakt en alle plakjes keurig dakpansgewijs terug in de pan gelegd, terug in de jus. Dan blijft het wat lekkerder. En na al die lekkere geuren in de keuken wilden de mannen natuurlijk een stukje proeven, dus tussen de middag werd er heerlijk warm gegeten: gekookte aardappeltje met rode kool en een plakje rollade in jus. We hebben er heerlijk van genoten en de rest van de rollade heb ik snel weggezet, anders heb ik nog niets met Pasen :)
Dus  morgen, als ik alleen het hoognodige wil doen, dan eten we rollade met gebakken aardappeltjes en boontjes. En tweede paasdag hoop ik nog wat rollade over te hebben en wordt het wsch een variatie met worteltjes...