maandag 6 april 2015

Tweede Paasdag

Deze tweede Paasdag was een rustige dag. Wij zijn geen mensen die eropuit trekken om naar de winkels te gaan. Dus ook vandaag werd het een rustige dag. Mijn man was vannacht ziek geworden, en zal met een wit gezicht en een beschuitje aan de ontbijttafel. Mijn zoon en ik hebben ons tegoed gedaan aan de broodjes en nog een overgebleven afbakbroodje. De speltbroden die ik bakte voor 1e paasdag die heb ik snel in de vriezer gedaan, want die krijgen we echt niet op. Goed voor een later moment.
Deze dag hebben we besteed aan een kast opruimen, en een boekenkast verzetten. Dat wilde ik al heel lang, maar het kwam er maar niet van. En ik dacht voordat iedereen weer naar werk en school gaat, wil ik het klaar hebben. Zo kwam het dat ik met een bureaustoel voor de kast zat en boek voor boek eruit heb gehaald. Ik mag nog niet zwaar tillen, dus snel ging het niet. Zeker niet omdat er ook fotoboeken in staan. En ik moet er dan toch even inkijken. Leuk die babyfoto's van onze zoon. Hij kwam natuurlijk ook even kijken en oei wat hebben we gelachen, ook om mama's babyfoto's. Dat is moeilijk als je 7 bent om je te realiseren dat je moeder ook een baby is geweest.... Leuk, echt ff tijd samen. Heerlijk! Nadat ik de kast had uitgepakt, heeft mijn man de kast een paar meter verzet, en zie daar.. er is opeens meer ruimte. Hoe heerlijk is dat. Foto van voor en na ben ik vergeten te maken. Helaas.
Vanmiddag hebben we buiten een beetje gevoetbald en even in het zonnetje gezeten. Maar het weer was toch een stuk minder als gister, de winterjas bleef aan.
Later die middag werd er door mijn zoon en zijn vader pizza gebakken. Dat is normaal het klusje op zondag wat ze graag voor hun rekening nemen. De rest van de week kook ik, dus dat is het extra speciaal als zij dat op zondag doen. Er werd druk overlegt, wat gaat erop, en vooral wat niet. Halve pizza met mozzarella, gewone kaas en tomatensaus en de andere helft met champignons en tomaten en kaas en mozzarella. Het resultaat voordat het de oven inging:


Dit is vlak voordat het met smaak is opgegeten door mijn zoon en ik. Mijn man was nog altijd niet lekker. En zat weer aan een beschuitje. Hij heeft rode vlekjes gekregen, maar alleen rondom zijn ogen, heel raar.... hopen maar dat het morgen weg is anders maar even langs de huisarts...
En morgen? Dan is het weer een gewone schooldag en ga ik weer uitrusten en hoop ik nu toch echt wat sneller te mogen herstellen. Ik begin ongeduldig te worden. Ik wil weer fietsen en dingen doen, maar wordt onverbiddelijk teruggefloten.... met als resultaat flinke buikpijn. Morgen maar weer echt rustig aan doen... en vanavond vroeg mijn bed in.