woensdag 8 april 2015

Rustige woensdag

Vandaag begon de dag met een gezellige inloop op de school van mijn zoon. Vandaag heb ik hem weer zelf naar school kunnen brengen, wel met de auto, maar wat fijn!
Op school kun je elke woensdagochtend van 8.15-8.30uur even mee de klas in om de vorderingen van je kind te bekijken. Zo leuk om even te kijken in het schrijfschriftje, het rekenboek en het spellingsschriftje. Het gaat goed in groep 5. Dat is fijn, vooral voor zijn zelfvertrouwen.

Daarna toog ik weer naar huis, om daar aan de slag te gaan. Ik had nog een paar zakken paprika's liggen van de markt waar ik nog niet aan toe was gekomen. Die heb ik eerst keurig klein gesneden en toen in diepvrieszakken gedaan. Uiteindelijk zijn het 6 zakjes paprika geworden. Het is altijd fijn om dat op voorraad te hebben. Het kan overal bij of door en in een handomdraai heb je weer een lekkere pastasaus gemaakt of een mooie toevoeging aan een soepje als je net wat te weinig groente blijkt te hebben. Altijd fijn en een geruststellende gedachte, een vriezer vol, waar je bij tijden van ongemak of schaarste uit kan putten.
Na dat snijwerkje waren mijn benen weer moe en heb ik eerst maar koffie gezet.
Heerlijk even de beentjes hoog en even een klein stukje kunnen haken.
Daarna ben ik boven nog even snel aan de slag gegaan. De bedden opgemaakt, de was afgehaald en gestreken en opgeruimd. Niet alle was gestreken, er is nog wat overgebleven voor morgen of overmorgen, stel je voor dat ik me zou gaan vervelen ;)
Na al die actie ben ik maar even op de bank gekropen, voor de broodnodige rust. Niet lang, want er moest gekookt worden, voor mij en mijn zoon. Mijn man zou vandaag op het werk eten daar hij mensen over de vloer kreeg. Geen probleem, maar veel tijd was er niet meer over, dus ik koos voor een snelle maaltijd: Pasta!
Ik waste wat snoeptomaatjes en halveerde ze, beetje olijfolie en balsamicoazijn erover en afgedekt wegzetten zodat de smaakjes lekker kunnen intrekken. Ondertussen had ik de spaghetti in de pan gedaan en in de koelkast vond ik nog een halve pot pastasaus van de boerderij in Italië waar wij af en toe wel eens wat biologische pastasauzen en pasta bestellen: Fattoria La Vialla

Die was nog over van het pizzabakken op 2e Paasdag. Die kon ik prima gebruiken voor deze pasta. Geregeld. Nog een beetje kaas geraspt van overgebleven randjes kaas, en op een bordje erbij. Dan kan je zelf pakken hoeveel je wilt. Ook vond ik in mijn speurtocht door de voorraadkasten nog een paar kleine flesjes bessensap ook van Fattoria La Vialla. Die is heerlijk zoet en gezond zo bleek uit een onderzoek wat ze er bij de laatste bestelling bij hadden geleverd. Dat is altijd fijn. Lekker en Gezond, beter wordt het niet.
Na deze heerlijke maaltijd, die we tussen de middag hadden, had mijn zoon afgesproken om te spelen. Prima. Spelen is gezond vind ik, en dat laat ik zo veel mogelijk doorgaan. Dus om 14.00uur ging de bel en vanaf dat moment hebben ze heerlijk binnen en buiten gespeeld totdat het vriendje rond de klok van 5 weer werd opgehaald. Ik dook snel de keuken in om een paar boterhammen te maken voor mijn zoon en ik en die hebben we lekker opgegeten. Na de broodmaaltijd was het voor mijn zoon tijd om zich klaar te maken voor het voetbal. Elke woensdag wordt er getraind en natuurlijk is hij erbij.
Moe maar voldaan heb ik hem weer opgehaald en in 1 streep kon hij door naar douche en bed, want morgen is er weer een nieuwe dag, hopen we, en dan hebben we een afspraak voor onze zoon in het ziekenhuis. Niets ernstigs, maar uit voorzorg. We moeten er al vroeg zijn, en het is altijd druk in de stad, dus dat betekent vroeg uit de veren. Waarschijnlijk ergens rond 5.30uur, want we hebben zeker 90 minuten reistijd en waarschijnlijk komt daar nog filetijd bij. Maar dat geeft niet. Gelukkig is het de eerste keer en hopelijk meteen ook de laatste keer, afwachten maar.
We maken er maar iets gezelligs van.
Zo en nu ga ik zelf ook maar weer met de beentjes hoog. Ik wilde nog even een stukje haken en dan geldt voor mij ook: vroeg onder de wol en lekker slapen.