zaterdag 4 april 2015

Paasontbijt

Voor het Paasontbijt wilde ik naast het normale, zelfgebakken speltbrood, toch ook nog iets extra´s doen. Hoewel ik niet lang kan staan, is het me met wat pauzes toch gelukt om wat vlechtbroodjes te maken.
Brood bakken doe ik al wel wat langer, met behulp van mijn broodbakmachine, die ik al het kneedwerk laat doen, maar vlechtbroodjes had ik tot vandaag nog nooit eerder gemaakt.
Ik stond altijd likkebaardend allerlei sites te bekijken en zei: Och wat is dat mooi, bijvoorbeeld op een bijzondere zondagochtend of zoals nu met Pasen, maar ik waagde me er niet aan.
Vaak kocht ik wat Paaseendjes bij de warme bakker, maar altijd knaagde het.... Het is toch veel leuker om zelf te maken? Ja, maar ik nam er de tijd niet voor, en gek genoeg, omdat ik nog niet mag autorijden en/of fietsen ben ik aangewezen op mijn eigen creativiteit en tijd en zie daar: we hebben nog nooit zulke leuke broodjes gehad. Nu maar hopen dat ze morgenochtend ook nog lekker zijn... maar ja, anders is het mooie decoratie.

Ook zit er nog een bloembrood in de oven, ik heb voor het de oven inging nog even een foto gemaakt. Ziet er leuk uit, en hopelijk is het lekker.

Zo en dan is het nu echt tijd om met de beentjes hoog te gaan zitten en vanavond nog wat haken misschien. De andere foto´s hoop ik in de loop van de volgende week te kunnen posten. Er zijn namelijk nog zulke mooie paaseitjes beschildert en dat moet er natuurlijk nog bij. Wordt vervolgt.
Voor nu ga ik ff lekker koffie zetten met een stukje zelfgemaakte kruidkoek. Zie een post hieronder voor het recept, en dan mag het morgen heerlijk Pasen worden.
Ik wens iedereen hele fijne Paasdagen!
Maak er wat gezelligs van met elkaar!