maandag 6 april 2015

Eerste Paasdag

 
De eerste foto van het paasontbijt. Ik was zo blij met de mooi gelukte broodjes dat ik prompt vergat om het beleg erbij op tafel te zetten. De aardbeitjes van de markt waren lekker en toen ook de jam, en ander lekkers uit de koelkast was gekomen, hebben we heerlijk gegeten. Alleen was ik het gekookte eitje vergeten, maar dat heb ik later die dag ruimschoots goedgemaakt :)

 

Na het ontbijt moesten er natuurlijk eitjes geschilderd worden. Wat een plezier! Tafel bedekken met kranten, verf zoeken, kwasten, etc etc. Intussen heb ik de eitjes gekookt. Er waren er 2 geknapt, maar dat mag de pret niet drukken. Er waren er 6, en voor dit mannetje meer dan genoeg. Ze werden bestippeld en er werden tulpen opgemaakt en dan opeens is het goed geweest en was hij er helemaal klaar mee. Na enig aandringen werd er toch ook keurig opgeruimd, en toen ging hij snel weer aan de slag met Lego. Ook leuk!

Verder was het deze dag een beetje lummelen. Het was heerlijk weer en hebben lekker buiten de eieren verstopt en koffie gedronken in het zonnetje en uit de wind. Heerlijk!
Ik had bedacht om tussen de middag warm te eten, werd het gezien de snoeperij bij de koffie toch maar een broodje, want niemand had zin in een warme hap. Dat was ook prima. Ik heb in het zonnetje de boontjes afgehaald en de aardappeltjes geschild en toen dat klaar was en de boterham op was zijn we even naar de kinderboerderij in het dorp geweest. We hadden zoveel brood bij het ontbijt dat wij dat onmogelijk op zouden kunnen eten, dus de dieren werden ermee verwend. Op de kinderboerderij hebben ze ook Alpaca's, wat een grappige dieren zijn dat. Ze waren ontzettend aan het rennen achter de geitjes aan. Ik wist niet dat die bollen wol zo snel waren, erg leuk om te zien. Binnen konden de kinderen nog konijntjes aaien en de geitjes met jonkies bekijken. Tot slot hebben we nog even de eendjes gevoerd...


Aan het einde van de middag toen we terugkwamen van de kinderboerderij, ben ik direct achter de pannen gesprongen en heb ons paasdiner gekookt. Aardappeltjes uit de Actifry, boontje gegaard in kippenbouillon, en runderrollade in jus. Als toetje een flinke schaal fruit, waar iedereen heerlijk van heeft gesmuld. Meteen alle vitamientjes weer binnen :)