donderdag 16 april 2015

Een goed begin...

 
Vandaag was weer een productief dagje. Voor achten hing de was al vrolijk te wapperen in de wind. De bedden had ik al opgemaakt, de ontbijttafel opgeruimd en de volgende was alweer gesorteerd en 2x 500 gram deeg gemaakt om brood van te bakken.
Dat lukt mij niet elke dag.
Meestal hangt de was net voor tienen en moet ik dan nog een was sorteren. Maar de laatste tijd was er natuurlijk helemaal niets van structuur te ontdekken, maar van dat mooie weer krijg ik echt energie. Het lukt ook allemaal weer beter. Heel fijn!

Om tien uur heb ik even een heerlijke kop koffie gezet. Cafeïnevrije, dat dan weer wel. En heb even heerlijk uitgepuft en daarna wilde ik weer lekker door. Maar daar werd een stokje voor gestoken. Mijn moeder belde, heel gezellig en we  hebben even lekker bij gekletst. Ik had net opgehangen en daar kwam de monteur van de cv aan. Het was tijd voor een onderhoudsbeurt voor onze cv. Tijdens de onderhoudsbeurt kwam er gelukkig niets schokkends naar boven, alles was nog tip top in orde. Gelukkig! 

In de tijd dat de monteur er was heb ik mij op mijn pannen gestort en de warme maaltijd voorbereid zodat we tussen de middag zo kunnen aanschuiven, als ik terug ben van mijn zoon ophalen van de basisschool.
Het werd vandaag: zilvervliesrijst met roerbakgroente en een scheutje chilisaus en een stuk tonijn en een bakje rauwkost. Het smaakte iedereen goed. Fijn!
Ik probeer een beetje wat aan de lijn te doen, het mooie weer komt er weer aan, dus geen koekjes en chips meer voor mij. Wel veel groente en fruit. Ik hoop dat ik het kan volhouden allemaal. Wat hopelijk ook gaat meehelpen is dat ik weer alles op de fiets kan doen en dat ook doe. De boodschapjes weer op de fiets, op de fiets naar de bieb, gewoon alles wat in het dorp is, op de fiets. Dat gaat prima en met dat mooie weer is dat echt geen straf :)

Vanmiddag maakte ik nog even tijd voor een kopje thee van verse muntblaadjes. Ik had een bosje gekocht bij de groenteman, want mijn eigen munt in de tuin wil nog niet zo groeien. Misschien komt dat nog... Wie weet..
Oh, en het piratenvlaggetje in het brood is het stuk brood wat mijn zoon gereserveerd heeft voor morgenochtend. Vers zelfgebakken brood vind hij zo lekker! Daar kan niets tegenop. Het liefst zou hij het vanavond allemaal opgegeten hebben. Dat werd te gek natuurlijk, dus er werd een stuk gereserveerd. Vlag erin, dat stuk is van mij! Prima ;)