zondag 26 april 2015

De yoghurt.... het resultaat

 
Het was spannend, maar de volgende ochtend heb ik de thermosfles geopend en een heerlijke geur van yoghurt kwam me tegemoet. Een goed voorteken, dacht ik.
Ik pakte een kom en hield de thermosfles op de kop, maar er kwam niets uit... Wat raar?
Mijn man adviseerde een mes te gebruiken, en jawel, na een beetje roeren door de kleine opening van de thermosfles kwam daar een gedeelte van de yoghurt aan. Even schudden en nog eens en nog eens, en toen lag het hele zaakje in de kom. Maar met klonten. Ik heb het met een garde een beetje doorgeroerd en de klontjes verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat was gelukt, maar nu..... de smaak...?
Ik proefde een beetje van de nog altijd warme substantie, maar lekker, mmmmhh niet echt, ik hoopte maar dat het door de warmte kwam, want echt heel lekker was het nog niet, al had het al wel een yoghurt smaakje. Afwachten maar. De kom heb ik in de koelkast gezet.
Tussen de middag kon ik me niet langer bedwingen en ik stak een lepel in de kom, ik proefde en ....... Hoera! Het was heerlijk, zo lekker dat ik dacht ik ga alles opeten, in 1 keer.
Maar dat heb ik maar niet gedaan, want de rest moest natuurlijk ook proeven.
Mijn man vond het ook erg lekker, en zie daar een nieuwe ontdekking gedaan. Zelfgemaakte yoghurt. De kom met de inhoud van 1 liter, was in no time leeg, ik kon nog net wat uitschrapen om in een klein bakje te doen, die ging naar de lieve collega's die de melk hadden geleverd en ook zij hebben er van gesmikkeld.
Experiment, geslaagd!