donderdag 19 februari 2015

Donderdag, een dag waarop ik dacht veel te kunnen doen..

Vandaag dacht ik: Lekker de was wegwerken, poetsen, huiswerk maken, eten koken, etc etc.
Er is gelukkig een heleboel van gelukt, maar niet alles. Vooral het huiswerk is er flink bij in geschoten.
Dat poetsen doe ik tegenwoordig aan de hand van de Flylady. Een handige site waardoor je eigenlijk alle ruimtes in je huis met het minimum aan tijd toch netjes en schoon kunt krijgen, hebben en houden. Erg leerzaam. Als straks de vakantie voorbij is, dan gaat ook dat weer strak volgens planning. Kijk maar eens op www.flylady.net

Vandaag was de dag dat een vriendje de hele dag zou komen spelen. Dat gaat altijd heel goed.
De jongens kunnen heel goed met elkaar spelen.
Ze voetballen, spelen met lego, doen een spelletje met mamma, doen nog een spelletje met mamma, even samen thee drinken, samen fruit eten, koken en samen eten en zo vliegt je dag voorbij.
Het was reuze gezellig, maar van dat huiswerk komt niet veel met van de 7-jarigen in huis.
De concentratie is dan bij mij ver te zoeken.
Om het kwartier: Mamma..... of Moeder van ....... weet je....
Dus ja, nu is het avond en mijn energie op. Morgen weer een kans, maar eerst naar de tandarts en naar paardrijles, daarna ligt alles nog open. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar dat huiswerk verplaats ik maar naar volgende week, als het huis weer in ruste is en alles zijn dagelijkse gangetje weer gaat, dan gaat dat huiswerk ook vast weer lukken.
Wat is dat huiswerk zal je denken?
Ik moet wat tekeningen maken voor de Coupeuseopleiding, een stuk of 4. Van een plaatje een patroon tekenen en alle patroondelen uitknippen en inplakken. 1 tekening op ware grootte maken met de maten van een model en dan nog zakken maken op een los stukje stof. Dat is een priegelwerkje, met paspels etc. Ik zal er eens foto's van maken zodra ik ermee aan de slag ben. Dan is het wat beter te volgen allemaal. Ik hoop morgen nog wat mooie foto's te kunnen maken om hier te plaatsen.