donderdag 12 februari 2015

Brood

Ik had in de vorige post al laten weten dat het zetsel gemaakt was.
Dat heb een hele tijd laten staan, bijna 6 uur. 's Avonds heb ik er een deegje van gemaakt door meel en bloem eraan toe te voegen, en toen weer laten rijzen maar nu in het bakblik met onderin een bakpapiertje.
De volgende ochtend was het voldoende gerezen om het te kunnen bakken.
Oven aan en bakken maar.
Oh, oh wat geurde dat lekker....
Helaas heb ik er vergeten een foto van te maken.
Ik denk dat ik nog verder moet experimenteren want het brood was weliswaar lekker en luchtig en smakelijk maar de korst was ontzettend hard. Ik heb geen idee waar dat aan ligt, dus ik probeer het gewoon binnenkort nog eens.
Ondertussen blijf ik het desem voeren, en het is nog altijd in leven. Super!
Wordt vervolgt.