vrijdag 21 februari 2014

Wat kun je doen op 1 vrijdagochtend....?

Het was mijn vrije ochtend.
Nadat ik mijn zoon naar school heb gebracht met de fiets, jawel.... Kwam ik thuis en heb ik eerst maar eens rustig een kopje thee gedronken, nou ja, dat was het plan.

Ergens in mij kwam de drang naar boven om flink op te ruimen en aan te pakken. De thee werd koud, maar mijn huis werd in 1 ochtend een stuk netter. Wat ik deed?
Plastic afval naar buiten brengen, Stofzuigen benedenverdieping, houtkachel schoonmaken, houtmand vullen, 2 toiletten schoongemaakt, zeep navullen, schone handdoeken ophangen, was opvouwen, was verzamelen en sorteren, wasmachine aanzetten, blouse strijken, wastafel badkamer schoonmaken, was opruimen, drinkbekers van de nacht verzamelen en in de vaatwasser, vloer beneden en badkamer dweilen, ramen zemen in de woonkamer incl schuifpui, eettafel opruimen en afnemen, salontafel opruimen en afnemen, wasmachine en droger weer aanzetten, douche en toiletmatten verzamelen en wassen, gieter schoonmaken, planten water geven, wat eten we vandaag?, water drinken, snel rondje afstoffen in de woonkamer, eten koken en toen was het 11.30uur en tijd om mijn zoon weer van school op te halen.
En een vriendje kwam mee om gezellig te eten en spelen.

De middag vloog voorbij.
In het zonnetje nog even blad en takken geharkt en vond zomaar de eerste bolletjes die uit de grond komen. De vogels worden ook al luider in de ochtend.
Volgens mij wordt het voorjaar, of lijkt het zo? Ik heb er zeker zin in.