zondag 23 februari 2014

Voorjaar?

Het voorjaar lijkt nu in de tuin toch wel echt begonnen.
Ik kon een paar mooie fototjes maken.





Vanochtend hebben we zo hier en daar wat gesnoeid, wat geharkt en opgeruimd.
Manlief is gaan houthakken en zo zitten we er voorlopig weer warmpjes bij. Er komt goed wat krimp aan het oude hout wat we nog hadden.



Wat een heerlijke dag was dat vandaag.
Het zonnetje scheen en ik krijg gewoon weer zin in zaaien en harken in de tuin en moestuin.
Binnenkort zal ik de zaden maar weer eens opzoeken en natuurlijk had ik al een plan klaar moeten hebben liggen, maar zo georganiseerd ben ik niet. Helaas.
De moestuin is hier in verval geraakt. Al een paar jaar niet meer gebruikt. Maar dit jaar ben ik werkelijk van plan dit weer op te pakken. Op de foto de lokatie van de moestuin, to be.

Zo als je ziet, dat is nog wel een heleboel werk, voordat dat werkelijk een mooie moestuin gaat worden, maar er is al een begin. De composthoop is met pallets al redelijk georganiseerd en de rest is een kwestie van hard werken en volhouden. Vooral de strijd tegen de konijntjes. Ik wilde proberen om met verhoogde bakken te gaan werken, dan hoef ik geen lelijk gaas in mijn tuin en hebben we misschien wat meer geluk als voorgaande jaren. Want o, wat vinden die konijntjes nieuwe verse groene blaadjes lekker.

En ook ons kippetje heeft vandaag weer lekker rondgescharreld. Op de foto was ze nog in de ren, maar daarna heb ik het hekje opengezet en heeft ze me goed geholpen met het onkruid wieden.
Ooit waren ze met z'n vieren en een haan. Maar een voor 1 waren ze van de ene op de andere dag dood. Geen idee waardoor. Nu is er nog 1 en wonderwel gaat het met haar nog steeds goed. Nu zitten we in twijfel, meer dames erbij of toch niet... voor haar is het wel gezelliger denk ik.