zaterdag 22 februari 2014

Rustig aan na een dag hard werken

De vrijdag was druk, gevuld met allerhande klusjes. Ook de vrijdagmiddag en avond, waren goed gevuld. Wat is er dan fijner dan de zaterdag lekker te klungelen.
Eerst gingen we naar de manege, waar onze zoon paardrijd. Hij vond het geweldig, telkens weer.
Daarna even naar de winkel voor kattenvoer en paardesnoepjes, even een pakketje ophalen en thuisgekomen eten koken en de middag samen met mijn zoontje genoten van allerlei spelletjes.
Op het moment zijn de kaartspelletjes geliefd. Hij is 6, en pesten (met kaarten dan hè) vind hij erg leuk en vandaag is daar 31-en bijgekomen. Oma kwam op bezoek en heeft ons dit goed uitgelegd en we hebben vreselijk gelachen. Erg gezellig en buikpijn van het lachen...

Nu is het avond en het huis is stil.
Ik zit boven achter de computer, in de kamer ernaast slaapt mijn zoon in zijn nieuwe Superman-pyjama, waarvan ik dacht dat hij daar wel even een tijdje in zou kunnen groeien....
Nou dus niet, hij past gewoon prachtig. Hij heeft een flinke groeispurt gehad. Broeken en truien en blouses, alles is opeens te kort. Bij zowel de armen als de buik, soms een grappig gezicht.
Dus dat wordt weer shoppen. Dat had ik laatst al een beetje gedaan, maar met die groeispurten wil je toch niet meteen van die dure kleding kopen. Zeker ook omdat de kleding hier niet kan worden doorgeschoven naar broertjes, zusjes, neefjes of nichtjes. Eerst maar een op Marktplaats rondneuzen, wie weet vind ik iets moois. En hier in het dorp is een nieuwe kringloopwinkel geopend. Ik ben er nog niet geweest, maar ik hoor van verschillende kanten dat het echt de moeite waard is om even binnen te lopen. Dat zal ik binnenkort eens doen.

Nu ga ik zo naar beneden en nog even samen op de bank de dag doornemen, misschien nog even wat haken, want dat is er de laatste tijd ook niet meer van gekomen. Straks lekker vroeg onder de wol, want ik ben best moe.