dinsdag 25 februari 2014

Dilemma

Het dilemma:
Dit heb ik al langer.
Als ik niet werk, wil ik werken en als ik werk wil ik niet werken en verlang ik naar het thuis-moederen.
Is er iemand de dit herkent?

Ik vind het zo lastig.
Zolang alles in goede banen loopt is er niets aan de hand.
Geniet ik van beide maar als er iets niet loopt in het gezin, dan is het eerste waar ik last van heb, de onrust die werken met zich meebrengt.
Je moet snel snel, haast haast, nog even dit en nog even dat.
Als je thuis bent voor de kindjes, niks haast haast, en daar verlang ik dan naar.
De rust.
Gewoon niks.
Of is dat egoïstisch?

Maar o wee als ik echt thuis zou blijven, en echt niet werk, binnen een paar maanden klim ik tegen de muren op. Beide uitersten is misschien ook niet goed, dus nu ben ik al tijden op zoek naar het ultieme midden.
De balans.
Dat is een kunst vind ik.
Net niet teveel werken dat je vreselijk moet haasten en net niet te weinig werken om last van het alleen thuis zijn te krijgen.
Hoe los je dit als moeder op?

Voor alsnog heb ik nog geen oplossing, dus als iemand iets weet, ik hoor het graag.
Nu nog maar even snel aan het werk, dan hoef ik morgen minder te haasten :)