dinsdag 15 oktober 2013

Grote pan op het vuur

Nou ja, vuur.... Ik heb een inductiekookplaat en hierop heb ik gister een hollands groentesoepje gemaakt. Het werd uiteindelijk 4 liter, dus voorlopig zitten we goed. Een deel in de vriezer. Zou dat ook in potjes kunnen? Gewoon op z'n kop zetten en dan bewaren in de kast? Misschien eens een keertje googlen. de soep maakte ik heel gewoontjes: een uitje en een teentje knoflook in de pan met een klein scheutje olie. Even een beetje bakken tot glazig, dan wortel in kleine stukjes toegevoegd, paprika in kleine stukjes toegevoegd en uiteindelijk een hele prei die ik vooraf 2x in de lengte doorsneed en natuurlijk even schoonspoelde en daarna in kleine stukjes sneed. Toen heb ik bouillon toegevoegd, gewoon van een blokje, en klaar was ons soepje. Onze zoon houd niet van balletjes in zijn soepje dus het is eigenlijk meer een bouillon met groente geworden, maar het smaakte er niet minder om.