dinsdag 15 oktober 2013

Consuminderen

Ja ik wil graag consuminderen.... Dat houd ook in alles altijd goed in de gaten houden. Enthousiast als ik ben begin ik heel naïef aan dit project. Ik zie het maar zo, dat maakt t leuker, vind ik. Maar wat is het lastig. De eerste weken gaat prima, maar dan..... Dan wil ik ook wel eens de verwarming aanzetten, maar nee ik doe braaf de houtkachel aan en het extra schoonmaakwerk neem ik voor lief. Het geeft natuurlijk wel wat rommel. Ook heb ik gemerkt dat zolang je tijd hebt het consuminderen prima lukt, maar o wee als ik in tijdnood ben. Dan is de supermarkt met de voorgesneden aardappelschijfjes toch heel verleidelijk. Maar het lukt redelijk. Ik maak zelf appelmoes, van gratis geplukte appels. Ik doe de houtkachel elke dag aan en de soep maak ik zelf. Dat is ook nog veel lekkerder en het scheelt weer wat e-nummers enzo. En de boodschappen, houdbare, doe ik eens per maand, dat scheelt ook weer flink wat verleidingen. Maar met de houtkachel hoop ik toch dit jaar flink wat te besparen. Hopelijk lukt het. Ik moet nog wel een oplossing vinden voor de gezellige uitjes die ik graag met onze zoon onderneem in het weekend. Ook daarmee wil ik goedkoper uit zijn, dus de boterhammetjes gaan tegenwoordig mee. En wat blijkt, iedereen vind het ook nog eens supergezellig!!! Missie geslaagd!