donderdag 26 september 2013

heerlijk warm

We hebben sinds vorig jaar een ander houtkacheltje. De vorige zette de kamer flink onder de rook en dat is niet de bedoeling. Dus gingen we op zoek naar een ander, en we vonden deze. De warmte die het geeft is heerlijk. Nu de dagen korter worden en het hier 's avonds al weer flink wat frisser begint te worden, gaat hier meestal na 19.00uur het kacheltje aan. We hopen dat het wat gaat schelen in de stookkosten. We wonen in een vrijstaand huis en om dat met de cv warm te stoken, dat kost flink wat. We schrikken ons elk jaar te pletter. Dus dat moest anders vonden wij. En het houtkacheltje draagt er hopelijk goed aan bij. Zodra het fris wordt gaat ie aan. Want in de kou werken/zitten/koffie drinken, dat lukt me niet. Ik functioneer echt niet als ik het koud heb. Dus het kacheltje snort en knettert een beetje en de koffie pruttelt en nu fijn eventjes haken. Ik heb het plan om, in het kader van de crisis, Sinterklaas dit jaar wat soberder te vieren. De site eenvoudigleven.blogspot.nl helpt me erg goed om ideeën op te doen voor de dagelijkse dingen, maar ook voor de feesten die voor je het weet weer voor de deur staan. Het begint met een goede voorbereiding en een goed plan, het enige wat je dan nog moet doen, is je eraan houden. Dat is natuurlijk het lastigst. Maar...... Niet geschoten is altijd mis.... en later hierover vast meer. Voor alsnog eerst haken, ik ben bezig met een dekentje van Granny squares in rood, blauw, oranje en wit.