dinsdag 3 september 2013

De vakantie voorbij....

Het is een einde en een nieuw begin. De vakantie is voorbij, jammer. Ik vind het heerlijk als het vakantie is, m'n zoon heerlijk de hele dag om me heen. Maar het is uit met de pret. De zomer is voorbij en gister is de school weer begonnen, een nieuw begin. Een nieuwe klas, groep3, een nieuwe juf, of eigenlijk 2 en een heel nieuwe dagindeling. Dat gaat niet van een leien dakje, integendeel. Vanaf dat ze aan het werk gaan, is het ok voor het manneke, maar daarvoor..... Elke ochtend en elke middag beginnen ze met buiten spelen. Leuk, zou je denken, maar niet voor een denkertje. Wat moet ik doen? Hij vind buitenspelen gedurende dag heerlijk, maar aan het begin van de dag begint hij toch graag direct met werken, dus tranen....veel tranen, maar komt stralend uit school. Het zal wel een kwestie van wennen zijn.... Ook voor de mamma in kwestie. Ik heb het er moeilijk mee. Ik wil toch liever dat hij ook blij naar school gaat, ipv met buikpijn over het moeten buiten spelen. Ik hang de vlag uit als het vakantie is, bij wijze van spreken, maar als die voorbij is, tja, ik moet ook ff wennen. Het is stil in huis, dus maar hard aan de slag in het huishouden. Vanochtend al de was opgehangen, heerlijk buiten in de wind. En de regenton kreeg een schoonmaakbeurt. Er zat wat blad in en wat zand en rommel. Even lekker de tuinslang erop en die staat er van binnen en buiten weer schoon bij met een plantje erop. Dat ziet er weer mooi uit. Heerlijk eigenlijk, die simpele dingen. Alles weer op de plek leggen, het huis weer stukje bij beetje onder controle krijgen, fijn.