zaterdag 25 februari 2012

Vakantie en kruiend ijs



Het is weer vakantie en natuurlijk gingen wij erop uit. Hindeloopen (Friesland) om precies te zijn, om te kijken naar het kruiende ijs. Heel indrukwekkend, je waant je als op de noordpool. Niet dat ik daar ooit geweest ben, maar dit was wel veel ijs. Het ijs werd door de wind vanaf het IJsselmeer het land op gestuwd. Prachtig om te zien. En toen wilden we dichter bij......
Wat denk je, MmeHandwerk gaat natuurlijk knetter onderuit.
Ja, je leest het goed. Er was een mooi stenen trappetje, ik dacht dat gaat lukken. Mensen kwamen naar beneden en met een beetje geschraggel kon je langs elkaar. Ik dacht ik kan wel even op de dijk stappen in het gras met 1 voet....... En daar lag ik in spagaat. Ik kon me nog net tegenhouden met 1 hand op het hele vieze gras en met de andere hand heb ik me vastgegrepen aan het hek en zo ben ik weer overeind gekomen. Modderig en vies, en ik ben dus niet op dat ijs geklommen. Ik vond het wel welletjes zo. Ik was vies, koud en wilde alleen nog warme choco met slagroom. De mannen zijn natuurlijk wel op het ijs geweest en onze zoon vond het prachtig. En dat is natuurlijk alles wat telt. Toch?